Fotoprawo wyróżnione w raporcie Dobrych Praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Już po raz 13. został opublikowany raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2014 r.” wydawany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W tym roku dwa projekty Nikon Polska, Akcja (foto)edukacja oraz Fotoprawo, z obszaru społecznej odpowiedzialności zostały wyróżnione w kategoriach „edukacja dzieci i młodzieży” oraz „edukacja rynku”.
Podobnie jak w minionych latach i tym razem liczba zgłoszonych praktyk przewyższyła ubiegłoroczny wynik. W Raporcie zaprezentowano prawie 700 przykładów działań CSR firm z całej Polski. Nikon Polska znalazł się wśród 420 nowych, wcześniej niepublikowanych w Raporcie działań CSR zgłoszonych przez 124 firmy.Wszystkie zostały pogrupowane według 7 obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. W ostatnim z nich wyróżniono Akcję (foto)edukacją (podkategoria edukacja dzieci i młodzieży), a Fotoprawo w kategorii „uczciwe praktyki organizacyjne” (edukacja rynku). Podczas gali ogłoszenia raportu miała miejsce prezentacja projektu Fotoprawo oraz komiksu LAW STORY.
Raport dostępny jest na stronie http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/04/Raport-Odpowiedzialny-biznes-w-Polsce-2014.-Dobre-praktyki_Forum_Odpowiedzialnego_Biznesu.pdf.
Więcej informacji na temat drugiego wyróżnionego projektu firmy Nikon dostępne jest na stronie: https://www.szerokikadr.pl/lekcje.
PRAWO I SZTUKA. 12 historii pisanych przez prawo a namalowanych przez sztukę
Zapraszamy do lektury ilustrowanego przewodnika po zagadnieniach związanych z prawami autorskimi. Publikacja w formie nowatorskiego komiksu PRAWO I SZTUKA została opracowana we współpracy ze studentami prawa UW i studentami ASP w ramach projektu fotoprawo.pl. To efekt wieloletnich obserwacji pracy fotografów i artystów oraz trudności, jakie napotykają w swojej codziennej praktyce. Komiks został udostępniony bezpłatnie w wersji elektronicznej m. in. na Google Play, Issuu i iTunes.
„Język prawniczy jest hermetycznym slangiem, który rozumieją na ogół tylko prawnicy, a samo prawo w Polsce jest postrzegane jako „nudne, trudne i mało lubiane”. Ze względu na współpracę z fotografami, agencjami i wydawnictwami Nikon Polska zajmuje miejsce między obowiązującym prawem, a sferą praktycznego wykorzystania utworów. Stąd zrodziła się inicjatywa stworzenia prostego narzędzia, które zilustruje zawiły język prawniczy” tłumaczy Wiktor Sobolewski pomysłodawca i kierownik projektu fotoprawo.pl
Komiksowa forma przewodnika po prawach autorskich ma szansę dotrzeć również do młodych ludzi, uczniów i studentów, dla których język prawniczy może być jeszcze bardziej niezrozumiały. Łączy on bowiem dwa światy: wyspecjalizowaną tematykę własności intelektualnej i artystyczną twórczość.
PRAWO I SZTUKA składa się z 12 scenariuszy sytuacji, przy czym każda oparta jest na innym aspekcie prawa autorskiego. Do każdej z nich studenci ASP, puszczając wodze fantazji, namalowali 12 komiksowych historii. Publikacja definiuje i wyjaśnia elementarne pojęcia utworów fotograficznych i porusza m.in. problematykę praw majątkowych i osobistych, licencji w Internecie, czy prawa do wykorzystania wizerunku.
Publikacje komiksu można znaleźć na:
• Google Play – https://play.google.com/store/books/details/PRAWO_I_SZTUKA?id=HClwBQAAQBAJ&hl=pl
• ISSUU – http://issuu.com/nikonpolska/docs/prawo_i_sztuka_nikon_polska
• ITUNES – https://itunes.apple.com/us/book/prawo-i-sztuka/id945309006?ls=1&mt=11
Poradnik w formie PDF: PRAWO I SZTUKA
Zezwalamy na dalsze NIEKOMERCYJNE rozpowszechnianie pod warunkiem, że komiks pozostanie w całości w niezmienionej formie i podane zostanie źródło: fotoprawo.pl
fotoprawo.pl jedynym polskim finalistą Platinum PR Awards 2012
Fotoprawo.pl to jedyna polska kampania wśród finalistów światowego plebiscytu Platinum PR Awards.
Projekt fotoprawo.pl walczy o zwycięstwo w kategorii Influencer Communications światowego konkursu Platinium PR Awards, w której jury docenia sukces, jeśli chodzi o identyfikację projektu wśród liderów opinii i kluczowych instytucji oraz ich zaangażowanie w dany projekt.
Celem kampanii jest edukacja w zakresie ochrony praw autorskich oraz prawa do wizerunku w kontekście fotografii. Skierowana jest do wszystkich, którzy w swojej pracy wykorzystują zdjęcia – poza fotografami, do agencji fotograficznych i reklamowych, domów mediowych, redakcji oraz wszystkich firm i organizacji związanych z fotografią. Głównym elementem kampanii jest strona www.fotoprawo.pl, na której znaleźć można kompleksowe informacje dotyczące ochrony prawa autorskiego oraz wzory licencji i umów. Partnerem projektu jest Polska Agencja Prasowa. W projekt zaangażowani są polscy i zagraniczni fotografowie oraz fotoedytorzy, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i obserwacjami.
Konkurs Platinum PR Awards organizowany jest przez PR News – głównego lidera w dostarczaniu informacji z zakresu public relations dla specjalistów z branży. Wyniki plebiscytu poznamy 14 września br., kiedy to odbędzie się uroczysta gala wręczenia nagród w Nowym Jorku.
Projekt fotoprawo.pl nominowany!
Fotoprawo.pl, czyli projekt Nikon Polska, którego celem jest edukacja w zakresie praw autorskich oraz prawa do wizerunku w kontekście fotografii został doceniony przez jury konkursu Kampania Społeczna 2011.
Projekt, którego głównym elementem jest strona www.fotoprawo.pl, znalazł się w gronie ośmiu nominowanych kampanii w konkursie Kampania Społeczna 2011 w kategorii „Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm”. Ogłoszenie wyników nastąpi podczas gali 4 czerwca w Warszawie.
Ponadto specjalna nagroda zostanie przyznana przez internautów zainteresowanych tematyką marketingu społecznego. Spośród kampanii nominowanych przez jurorów czytelnicy portalu wybiorą jedną. Głosowanie, po zalogowaniu, odbywa się w dniach 11-25 maja za pomocą platformy:
www.kampaniespoleczne.pl
Organizatorami konkursu są Fundacja Komunikacji Społecznej oraz portal kampaniespoleczne.pl
Komentarze